lørdag 15. mai 2010

Cabarete



I helga dro jeg til en liten by som heter Cabarete. Dette er en veldig liten turistby paa nordsiden av landet som er kjent for festing og surfing. Jeg var der sammen med Snorre fra Norge, Esther fra Belgia, Martina fra Sveits, Silja fra Finnland og Alejandro fra usa. Det var en helt fantastisk helg, vi bodde paa et hotell hvor alt var inkludert, saa vi kunne spise og drikke saa mye vi ville, det var underholdning om kvelden og laa rett ved siden av stranda.






Mens jeg var der fikk jeg proevd meg pa kiting, jeg skulle egentlig proeve kitesurfing, men vi hadde litt liten tid, og litt daarlig kontroll over kiten, saa vi kom oss aldri ut i vannet, men det var kjempemorsomt, og garantert noe jeg har lyst til aa proeve igjen.




Mens vi var der ble vi godt kjent med en gankse typisk del av kulturen som blir kallt "Sanky Panky". "Sanky Pandy" er en dominikansk film som ble laget for ganske lenge siden som handler om et man (det er han som blir kallt sanky panky) som drar til et turist hotell for aa bli kjent med en amerikansk dame (gringa) som kan ta han med til usa, kort sagt saa dro han dit for aa skaffe seg visa til usa. Dette er en veldig morsom film som beskriver en dominikanere ganske godt. Etter at denne filmen kom ut ble det vanlig aa kalle dominikanere paa turist steder eller som proever aa bli kjent med turister for "Sanky Panky", det er vanligvis veldig lett aa se hvem som er slik og hvem som ikke er det, men i Cabarete var det litt for lett... Jeg var sammen med Martina og Esther og snakket da det kom en gjeng med dominikanrer for aa snakke med oss. Det foerste de spurte om var hvor vi var fra, vi svarte fra Santiago, de sa at de haapet vi fikk en fin helg, snudde seg og gikk... 5 min senere saa vi den samme gjengen sammen med noen jenter fra usa...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar