onsdag 16. desember 2009

Adventstid

Naa nermer det seg jul aa jeg har faat juleferie. Resten av klassen min sitter paa skolen aa sliter med avsluttingsprover, men rektor sa at jeg slapp aa ta dem, saa da fikk jeg fri istedet. Det fungerte veldig bra for meg ettersom det ikke var saa veldig fristende aa betale 200 pesos for aa ta 10 prover hvor jeg mest sannsynlig ikke kunne gjoere saa veldig mye mer enn aa skrive navnet mitt og levere inn proeven.

Paa skolene i byen er det mange juleavsluttinger, jeg har ikke vaert paa saa veldig mange, men det var veldig koselig. De lager et show med dansing og ordner med en konsert, det er masse dansing og salg av diverse mat, drikke og godt.
Hvordan tradisjonene er her i adventstiden er jeg ikke helt sikker paa, familien min har ikke saa veldig mange tradisjoner for adventstid, dermed merker jeg ikke forskjellene saa veldig godt, men det er en tradisjon de fleste jeg kjenner har. De sammles i en stor vennegjeng og utveksler gaver. Vertsmoren min hadde en tacokveldmed ca 10 venner i forrige uke og vertssosteren min skal ha pizzakveld denne uken. Jeg tror ikke de har saa veldig mange adventstradisjoner ettersom de fleste bruker tiden i desember til aa pugge til avsluttingsprovene. Naar det gjelder juletradisjoner vet jeg ikke saa mye om dem heller, de fleste reiser til utlandet, veldig mange har familie i usa (spesielt New York), men jeg skal skrive mer naar det skjer noe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar