tirsdag 8. september 2009

Første skoledag!

I dag hadde jeg min første skoledag her i den Dominikanske Republikk!
Det var en ganske utrolig opplevelse.
Da jeg kom til skolen kom jeg litt sent fordi jeg måtte skaffe meg uniform først, så jeg kom inn midt under flaggheisingen, og da jeg kom inn i skolegården snudde omtrent alle seg, det var ganske flaut men morsomt. Senere skulle de presentere meg for skolen, og da jeg kom ut fra kontoret, etter å ha snakket med rektor, for å bli presentert, begynte alle å snakke på en gang. Det er en ganske merkelig opplevelse at ca 200 stk snakkerom deg på en gang...

Klassen jeg kom inn i er veldig greie, men ekstremt bråkete. Alle sammen snakker på en gang, og det har ikk enoe å si at læreren prøver å få orden, eller at rektor er det, det er fremdeles like bråkete. Lærerne er også veldig greie, men det er nesten ingen som snakker engelsk, og da blir det litt vanskelig å forstå hva de snakker om... men det blir vel bedre. De kan også være litt strenge, men det kan ha noe med at alle sammen snakker, ingen følger med og at de blir låst ut av klasserommet å gjøre...

Skoledagen her er veldig forskjellig fra skoledagen i Norge, men jeg blir vel vant til det etter hvert.

Jeg vet det er lenge siden jeg har skrevet nå, men heldigvis har jeg fått mer å gjøre enn de første dagene, så nå har jeg ikke like god tid lengere... men jeg skal prøve å få skrevet mer snart, blandt annet om klassen, "bestefars" bursdagsselskap, bytur med ei veninne fra AFS, (bare oss, gnaske morrsomt), bytur på fredag og lørdagskveld med venner og søstre+++
Jeg har masse å fortelle:)

2 kommentarer:

  1. Så bra at du har begynt på skolen. Det med språket blir sikket mye bedre etterhvert. Fortell mer så fort du kan, utrolig gøy å høre fra deg =)
    Maria

    SvarSlett
  2. Fy flate, så spennende Vigdis. Håper og tror at skoletiden blir veldig lærerikt for deg, tross alt bråket. Samt at når to hundre mennesker snur seg etter deg, så forstår jeg det veldig godt. Hjelpes, når skal du forstå at du er verdt å snu seg etter?! ;-)

    Hvilke planer har du framover? Noe du håper på å få oppleve? Hvordan er skolen videre? Fortell, fortell!

    Ber for deg!

    Mange gode, støttende klemmer,
    Stine.

    SvarSlett